De eerste dagen..... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu De eerste dagen..... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu

De eerste dagen.....

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Karin

22 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op dinsdag 14 juli 6 uur 's morgens zijn we vertrokken naar Frankfurt. (Qua planning niet de meest handige actie, omdat we 10 uur moesten wachten op onze vlucht naar Kuala Lumpur via Bangkok)Maarja, wel heel wat Euro's kunnen sparen). Lidy kwam ons uitzwaaien (en zit verstopt op een van de foto's, rara wie ziet haar????)Goede vlucht gehad en 15 juli 's avonds 21 uur lokale tijd (7 uur later dan in Nederland)kwamen we aan bij ons hotel (Citin) in de Chinese wijk. We hebben een hapje gegeten bij een lokaal eet-/bioscooptentje. Helaas bleek de eerste dag mijn kaartje met daarop de afbeelding van een rode chili peper gevolgd door een afbeelding van meisje in ziekenhuis niet te werken. Eten zonder verse peper (ivm mijn allergie) is, zoals verwacht, erg lastig.....

De volgende dag hebben we veel Shopping Malls bekeken en onze eerste echte aankoop: een Luis Vutton tasje voor de centjes van Wouter (10-,RM is ongeveer 2 Euro).
Op de markt hebben we veel vers fruit gegeten, heerlijk!!.
Nadat we de toeristische Shopping Malls goed zat zijn gaan we richting Lake Garden. Het Lake hebben we echter nooit gevonden maar wel een prachtig vogelpark. 's avonds hebben we super lekker gegeten in een Old China tentje (aangeraden door de Footprint reisgids). Fried chicken met lemon echt een goddelijke combinatie en zonder Peper (joepie!!!)

Vrijdag 17, op naar de Patronas Twin Tower. Om 9 uur kwamen we daar an en helaas stond er een enorme rij (zeker 4 uur wachten). Verder naar de volgende bezienswaardigheid dus, de Batu Caves buiten de stad. Met de lokale bus was dit prima te doen (er zit zelfs airco in). Lopen is een drama, er zijn weinig plaatsen waar je, je zonder gevaar voor eigen leven, met de benenwagen kunt verplaatsen. Maar alles went, goed uitkijken en gewoon flink doorlopen (of rennen.)
Aangekomen bij de Batu Caves 272 treden beklommen (Karin was als eerste boven....)Tempel was wel aardig, maar wel heel veel rotzooi en apen. 's avonds hebben we een speciale voetbehandling genomen met de Nible Fish. Visjes welke de dode huidcellen opeten (voelt als kleine elektrische schokjes) en daarna een heerlijke massage. Zie ook foto.

Na een paar dagen stad hadden we behoefte aan verkoeling. Eindelijk naar een echt Waterpretpark (Tip voor school: leuk om te doen als afscheid met groep 8?!)Zie foto.
We hebben aan het eind van de dag gegeten in Chow Kit (ook wel little India genoemd) en daar het eerste echte biertje van tap gedronken, Tiger, eindelijk...
Op de terugweg naar het hotel, heeft Wouter met speelgoedhamer (voor de grap) op hoofd Karin geslagen. 'Per ongeluk' met de verkeerde kant, auw auw. Alle mensen in de shop stonden te lachen. Ik vond het niet echt leuk (snif)

Op dit moment zitten we op Tioman Island in een houten hutje aan de zee. Ike en Liza (twee Duitse leerkrachten) zijn vanmorgen vertrokken naar Taman Negara (daar gaan wij ook nog heen, weten alleen nog niet hoe en wanneer). Vanaf onze aankomst tot gisteravond trokken we op met z'n vieren.
Het snorkelen hier valt erg tegen, veel dood koraal en weinig vis. Dit is pijnlijk om te zien.
(Helaas voor Marcel en Ruby, we gaan hier nog niet duiken en ik kan dus nog niet stiekem oefenen met mijn trimvest...)
De zee (alsook het strandje) is heerlijk. Helaas schalt er vanaf 16 uur Reggea, Hiphop etc door de speakers over het enige strandje.
Wouter is eindelijk begonnen met lezen in laatste Foundation. (Na 8 jaar geleden hieraan begonnen te zijn)
Het leven hier is vrij goedkoop. Ontbijt 20 RM, lunch 40 en avondeten 50 RM.

Ook al Wildlife gezien: 2 slangen in boom, 3 varanen (enorm groot), 1 leguaan en een handvol gekko's incl eentje op de rug/been/in broek van Wouter....
De grootste schok was een enorme kever in onze klamboe.(zeker 10 cm met grote voelsprieten en vleugels. Ook grote ogen Ieh ieh) Je vraagt je natuurlijk af hoe dat kan. Volgens Wouter is het niet nodig om de klamboe onder het matras te stoppen en kan deze gewoon op de grond hangen. Hij is tenslotte alleen tegen de muggen (die hier trouwens bijna niet zijn) Niet dus! Om 3u 's nachts zag ik 'iets' lopen in de klamboe. Wouter wakker gemaakt voor 'niks' dacht hij, totdat hij iets voelde fladderen op zijn voet. Het was geen pretje, maar na een heldhaftige Wouter was 'ons tentje' weer veilig.
Oja voor mijn vader: Ze hebben hier een fantastisch afweersysteem tegen al de katten. Een enorme knal/vuurwerk...(ik zal kijken of ik dit vuurwerk hier kan kopen, weet zeker dat deze knallen niet in Europa te koop zijn) Werkt super, was alleen jammer dat wij 5 meter verderop lagen te slapen en ons dus helemaal rot schrokken.
Tot slot hebben wij ontdekt dat De-Man-Met-De-Hamer hier niks met alcohol te maken heeft. Hij plet blikjes ivm de afvalberg 'verkleining'

Ons plan is om het hier nog een aantal dagen rustig aan te doen. Daarna willen we naar een ander eiland in het noorden en een aantal plaatsen aan de kust. Ook gaan we nog naar Taman Negar en de Cameron Highlands.
Hoop dat de zee rustig is als we met de Ferry vertrekken naar het vaste land....

Helaas blijkt mijn eigen telefoonnummer niet te werken in Azie(wel die van Wouter)

Bedankt voor al jullie berichten.
Lieve Ife, goed dat je de waaier hebt meegenomen. Je mag hem houden.....!

Geniet van jullie vakantie en andere bezigheden en we houden contact.

Wij vermaken ons prima hier....

Veel liefs,
Wouter en Karin

• 22 Juli 2009 - 10:30

Ilse:

Wat een vermakelijk verslag!
    Heel veel plezier!

Ilse

• 22 Juli 2009 - 12:20

Anita:

Hi leuk om te lezen.
    Neem hem maar voor me mee die grote kever! :P
    Die van mij zijn allemaal dood.
    Veel plezier! ik kijk al uit naar verdere avonturen!
    groetjes Anita

• 22 Juli 2009 - 14:10

Ruby En Marcel:

Ooww lekker, maak ons maar jaloers met een hutje op een eiland (+ kever, slangen etc) haha. Jammer van het duiken, maar dan heb je in iedergeval geen voorsprong. Moet Wouter toch echt alleen drie onervaren duikers op z'n rug mee nemen ;)
    Wij zijn nu ook de voorbereidingen aan het treffen.. Nou tot snel en have fun!! XX

• 22 Juli 2009 - 15:03

Joany:

Wat een leuk verslag! Had je inderdaad al gesmst Karin, maar blijkt nu dus dat je tel niet werkt.
    Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt in die paar dagen! Erg leuk om te lezen.
    Geniet er lekker van en in kijk weer uit naar jullie volgende verslag!
    Dikke kussss

• 22 Juli 2009 - 16:07

Menno En Wendy:

Leuk om al jullie avonturen te lezen.
    Geniet ervan en hopelijk gaat het allemaal goed met eten.

Liefs,

Menno en Wendy

• 22 Juli 2009 - 16:33

Jan Van Slooten:

Hoi Karin & Wouter,
    We zijn net terug van het strand. Even uitpuffen, erg warm in Malaga. Van de week in Granada geweest. Prachtige stad...
    Leuk om jullie belevenissen te volgen..... Wat een heerlijke relaxte voeten heb je Karin ! Laat je Wouter wel goed op je passen, wat betreft die insecten. Ik vind 10 cm wel erg groot hoor.

• 23 Juli 2009 - 07:28

Ingrid:

Gelukkig de site werkt.Wat hebben jullie al een hoop gedaan en wat goed dat je zo sterke man bij je heb hahaha.Geniet van jullie buitenverblijf we blijven uitkijken naar jullie avonturen.
    Liefs mama

• 23 Juli 2009 - 09:04

Ville:

Leuk!

• 23 Juli 2009 - 16:40

Maarten En Femke:

Hallo,

leuk om te lezen allemaal. Wat ben je af en toe een dapper mannetje Wouter (heel af en toe dan). Maar ja, je zal wel moeten, wilde je nog van je nachtrust genieten.
    Jullie krijgen ook de hartelijke groeten van Renske. Ze mist jullie nu al.

groetjes,

Maarten

• 23 Juli 2009 - 18:49

Elsenora:

Super klinkt het..
    Taman Negara is ook erg mooi.
    Als je lekker packpack wilt zitten..en in de natuur .. dan is Mat Leon net buiten het dorpje een aanrader. Erg aardige mensen, helemaal in de bush, als je ze belt word je opgehaald met een uitgeholdeboomstamboot! Als je wil gaan eten in het dorpje dan kan je ook gehaald en gebracht worden of je kan lopen(als het nog licht is!) , 5-10 min. Zie www.tamannegarahotels.com
    Have fun, benieuwd naar jullie belevenissen!
    Groeten,
    Elsenora

• 24 Juli 2009 - 06:25

Rob:

alohaaaaa...luitjes...

hoes daar in de rimboe , is het nog uit te houden gezien de warme klimaat heel anders is dan hier in het westen ; hier in nederland is bij lange niet het echte zomertemperatuur bereikt , maar is mee te doen ; helaas kan ik niet mee proeven , al dat lekkere (spicy) snacks ; ik zou zeggen : op naar de volgende locatie...

groetjes en wees voorzichtig ,

rob, je weet wel...die ene...van de computers...;-)

• 24 Juli 2009 - 19:39

Coby En Piet:

hallo wereldreizigers
    wat een verhaal en jullie
    zijn nog maar net "weg".
    hardstikke leuk, als jullie niet kunnen duiken
    kan je altijd nog Tarzan en Jane in de jungle oefenen. Wel jammer dat wouter nu geen voorsprong heeft met duiken maar ja je kunt niet alles hebben.Trouwens wat een eng beest in die klamboe!!Goede reis naar de volgende bestemming en een zoen achter jullie oor ! (dit ivm met de mexicaanse griep ha ha)xx piet en coby

• 24 Juli 2009 - 20:26

Paulien:

Hee! Bedoel je Palau Tioman? Daar zijn wij ook geweest. Mijn eerste haai gezien tijdens het snorkelen. Met een boottochtje kom je op goeie snorkelplekken. Duiken is daar ook super!Klinkt geweldig, jullie reis to zover,ook herkenbaar!
    Spannend man, zo met z'n twee de wereld verkennen! Gaaf!
    Geniet ze!!!
    Liefs, Paulien

• 26 Juli 2009 - 22:09

Marion:

Ben net terug van vakantie in Frankrijk tja niet zo heel spannend, maar wel erg relaxed. Leuk om te lezen over jullie eerste belevenissen in Azië. He Karin misschien zijn die nible fishes wat voor in de sauna...
    Veel plezier en zorg goed voor elkaar!
    groetjes Marion

• 28 Juli 2009 - 14:23

Pinokevinnie:

He daar vakantiegangers,
    Alles gaat bij jullie zo z'n gangetje geloof ik.
    Jammer dat de tekeningetjes niet werkten hahahahha. Wil je ze wel bewaren, zou ze graag eens zien.
    Erg leuk verslag om te lezen. Ben benieuwd naar Wouter z'n 1e verslag.
    Wij zijn al weer terug uit Frankrijk en hebben het daar heerlijk gehad.
    Groet Vincent