Taman Negara en Cherating. - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu Taman Negara en Cherating. - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu

Taman Negara en Cherating.

Door: Karin.

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Karin

30 Juli 2009 | Maleisië, Cherating

Bedankt voor alle reacties, erg leuk om van iedereen iets te horen en te lezen.....

Het lijkt alweer weken geleden:
Op Tioman toch nog een duik geboekt. Door regenval was de fisibility niet super. Zelf vond ik alles prachtig en fantastisch (mijn eerste duik....), maar Wouter vond het niet echt bijzonder.
De vleermuizen vliegen hier rakelings langs je hoofd, we hebben er zelfs een hangend op de foto kunnen zetten..
Nadat we met de Ferry (de zee was rustig gelukkig) naar het vaste land zijn vertrokken hebben we een bus genomen Jerantut om van daaruit (2 uur met taxi) door te reizen naar Taman Negara (de Jungle).
Helaas zijn we gestand in Kuantan en moesten daar de nacht doorbrengen.
Omdat alle hostels vol zaten kwamen we in een fantastisch luxe hotel terecht, voor 150 RM per nacht (is ongeveer 30 euro) met zwembad en bad! Ik was helemaal in mijn nopjes,de slaapkamer was zo groot als ons hele appartement in Amsterdam, heerlijk.

De volgende dag nogmaals op weg naar Taman Negara.
Eenmaal aangekomen bleek ook hier alles vol. We hebben niet in het park zelf kunnen slapen, maar in een hutje aan de andere kant van de rivier. We hadden zelfs een echt huisspin!(Heeeeeeel groot).

De eerste avond, samen met twee zwitsers, een night walk gemaakt. Was erg leuk, behalve dat het park vol zat met grote groepen Nederlanders die samen zoveel lawaai maken dat we de echte wilde dieren niet hebben gezien.
Het is echt ongelooflijk hoe onze gids het ene na het ander beestje/slangetje/spinnetje/schorpioentje/etc uit de bomen/struiken vist!Als we daar zelf hadden gelopen zouden we echt niks hebben gezien.....Veel info gehad over de dieren en planten, was erg interessant.

Na een vreselijke nacht
-heel veel onweer/bliksem en een inslag van zeker 5 seconde, waarna mijn hart (en die van Wouter ook)echt bijna stil stond;
-geen stroom dus geen ventilator;
-beesten (waaronder een pad die ik zorggvuldig naar buiten heb gebracht waarna Wouter ook van het bed af kon komen... )in, op en onder het bed/ooh wat ben ik blij met onze klamboe...);
hebben we heerlijk ontbeten en voor 's middags een tocht over de rivier met/in een uitgeholde boomstam geboekt. Fantastisch hoe ontzettend behendig en snel de bootjesmensen deze bootjes over de stroomversnellingen en het ondiepe water varen. Het geluid van de dieren is oorverdovend naarmate je dieper de jungle intrekt. Ook heerlijk gewandeld en genoten van de natuur.
's morgens hebben we de Canopy Walk gedaan. Een tocht van 400 m over een soort van brug door de boomtoppen op 30 meter hoogte. Was erg mooi en leuk.

De volgende dag op naar Cherating (waar we nu zijn) zodat Wouter kan surfen. Onderweg stopte de bus nog even bij de garage om twee banden te vervangen/lassen/boren etc. Met zeer geavanceerde appartartuur en onder toeziend oog van 4 andere monteurs werd zeer vlot de band van de bus gemaakt (met alle bagage en mensen er nog in). Een aantal apparaten werden aangesloten op het electriciteitsnetwerk door gewoon twee ijzertjes met een stokje in een soort van stopcontact te stoppen met zeker 220 volt erop. Een stekker is hier echt niet nodig. Nadat wij er natuurlijk alle vertrouwen in hadden dat de bus het weer goed zou doen en wij veilig zouden aankomen op onze bestemming, vervolgden we, na een uurtje bij de garage te hebben gestaan, onze reis naar Cherating.

We hebben hier een fantastisch houten hutje, op een prachtig aangelegd parkje op ongeveer 200 m van de zee. In een watertje voor onze hut zitten twee leguanen, wat een prachtige beesten om te zien.
Er is hier een restaurant met echt heerlijk eten, ze snappen nu dat ik zowel bij mijn ontbijt als lunch en diner, geen chili peper wil hebben. (Wouter krijgt daarintegen (ter compensatie?!) de meest Spicy Food op zijn bord. De keuken is fanatastsich en we doen bijna niks anders dan lekker eten (al die kilo's die ik heb achtergelaten in Taman Negara zitten er nu al weer aan)
Er zijn bijna geen toeristen (het was dan ook een ramp om hier met de bus en taxi te komen!). En we hebben een enorm strand voor ons alleen. Zelfs ik vind een strandvakantie nu leuk!
Wouter heeft gesurfd (met een zeil waar de gaten in zaten). Morgen toch ander materiaal proberen.

Vanavond Turtlle Watching! Op een strand in de buurt komen enorme schildpadden (1 tot 2 meter groot) hun eieren leggen. Ik ben benieuwd.
Zaterdag vertrekken we richting het meest noordelijke puntje aan de Oostkust. Van daaruit gaan we naar Perhentian Island (mede om te duiken).

Onze vlucht naar Bankok op 15 augustus(vanaf Kuala Lumpur) is geboekt. Hier ontmoeten we Marcel (mijn broertje) en Ruby, waarna we samen (in Thailand) verder reizen.

Kortom, met ons gaat alles goed!!!!

Heel veel liefs en we houden contact.

• 30 Juli 2009 - 06:19

Anita:

Dat klinkt allemaal heel erg leuk!
    lijkt me echt heel gaaf turtle watching.
    Wij hebben hier een echte hollandse zomer. Regen, zon warm, koud, niet te voorspellen wat voor weer het wordt. Toch hou ik daar wel van. gelukkig niet zulke heftige onweersbuien zoals jij beschreef Karin.
    Keep on surfing, ik kijk weer uit naar het volgende verslag...groetjes Anita

• 30 Juli 2009 - 08:15

Ville:

Gezellig!

• 30 Juli 2009 - 08:17

Vincent:

Zo, dat klinkt goed allemaal. Die turtle watching lijkt me wijs om te zien, ben benieuwd. En ik lees tussen de regels door dat Karin dapper de dap weghaald en Wouter angstig op zijn bed blijft. Tsk, Wouter toch. ben zelf nu weekje terug uit Franse Alpen. In Nederland lijkt alles nog platter, zelfs het brood :-) Groetjes

• 30 Juli 2009 - 08:17

Vincent:

Heej Ville, dat komt wel goed met je Nederlands :-)

• 30 Juli 2009 - 08:22

Joany:

Jeetje wat maken jullie veel mee! Wat een reis zeg. Maar het knapst vind ik nog hoe jullie omgaan met al die vreselijk enge beesten.... brrrr moet er toch echt niet aan denken dat er midden in de nacht een PAD op mijn bed zou zitten!!! Iel.
    Sterkte met het verslaan van de monsters ;-) en tot mailens/smssens!
    Kussssss

• 30 Juli 2009 - 09:01

Ingrid:

Wat heb ik toch een dappere dochter.Wouter je bent in goede handen hahaha.Wat maken jullie een hoop mee erg leuk allemaal geniet ervan.Hier is het echt Hollands weer bah.Jullie reizen een hoop en genieten er echt van HEERLIJK.Gelukkig dat het nu goed gaat met de pepers.Vergeet de klamboe niet anders heb je zo te lezen echt een probleem al die beesten niks voor je moeder.
    Een dikke x voor jullie beiden en past op elkaar.
    Liefs mama

• 30 Juli 2009 - 10:01

Maarten En Femke:

Hallo,

klinkt allemaal erg prachtig en mooi. Leuk al die dieren in het wild. ik vind vooral de busreparatie een geweldig hoogtepunt, met name het gebruik van de lokale elektrisiteitsvoorzieninggen is erg prachtig. ook handig voor als je je mobiel eens wilt opladen en er is niet direct een stopcontact voor handen.

groetjes,

• 30 Juli 2009 - 11:24

Marion:

Dat klinkt spannend allemaal. Moet er niet aan denken al die beesten rond je bed, dapper van je Karin om die pad de deur uit te werken, was ie niet giftig?
    ga je ook nog leren surfen? duiken is ook gelukt, alleen met gaten in je zeil wordt het er niet makkelijker op! Veel plezier groetjes Marion

• 30 Juli 2009 - 12:04

Pinokvinnie:

Wij hebben ook nog wel een leuk kano verhaal.
    Groeten van Fleur en Melle en Vincent.

• 30 Juli 2009 - 18:51

Paulien:

Je weet dat die schildpadden na het leggen een lekker warm bedje opzoeken he? Liefst voorzien van klamboe!
    Klinkt geweldig wat jullie meemaken!
    Liefs

• 31 Juli 2009 - 06:14

Bastiaan:

Hey Babe(s)!
    Alles gaat goed daar merk ik. Lekker eten he....thailand wordt nog beter. ruilen?

-x-

• 31 Juli 2009 - 10:09

Cynthia:

Hi

Jeetje!..wat ziet en klinkt dat allemaal goed zeg!! Leuke verhalen!...
    Beetje jammer van die beestje af en toe in de klamboe! jucckie!!!

Veel plezier nog!
    Cynthia

• 31 Juli 2009 - 10:55

Ingrid:

Ja dat is wat anders dan je waterschildpadjes die je ooit thuis heb gehad haha wat een leuke foto s.Veel plezier op de eilanden en een fijne dag met Wouter zijn verjaardag had graag langs willen komen maar kan helaas niet snif snif.x van je moeder