Twee weken Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu Twee weken Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu

Twee weken Thailand!

Door: Karin (plus enkel commentaar van Wouter)

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Karin

02 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Eindelijk de gelegenheid om een nieuw verslag te plaatsen nu we wel internet hebben. Op dit moment zitten wij in Noord Thailand (Chang Mai). We zijn net terug van een Jungle trekking, daarover straks meer.

Onze eerste dagen in Thailand.

We zijn begonnen in Bangkok waar we Mijn broertje Marcel en zijn vriendin Ruby hebben opgehaald van het vliegveld.
Bangkok was prachtig. We hebben daar de echte toerist uitgehangen.Het groot paleis bezocht, tempels en een dagtourtje naar de Tiger Temple (op de foto met echte tijgers....!)de brug over de River Kwai (raar maar interessant om over een brug te lopen die in de W.O.II is gebombardeerd en daarna heropgebouwd) (En niet zoals in de film waarin Alec Guinnes deze opblaast met TNT; daarbij is de film gefilmd in Sri Lanka, Wouter) een te toeristische floating market (hier hebben we de uitdrukking geleerd "to look harder" van een vrouwtje die graag its wilde verkopen maar hoe hard wij ook keken, het lukte niet om iets te vinden). Na de dagtour hebben wij onze paspoorten terug gekregen (gelukkig) met een visum voor Laos waar we over twee dagen heen gaan.
Met de Co. co van Kessel hebben we 5 uur door steegjes, straten, over markten, met de boot, langs tempels, scholen (mochten op het plein naar een voorstelling van de kinderen kijken. Ik werd door de directrice naar binnen gehaald omdat ik zo stond te kijken:-). Daarna met z'n allen naar het plein, erg leuk. Het is echter nog steeds niet duidelijk of ik de levende attractie was voor de kinderen en daardoor naar binnen werd gehaald, of de kinderen voor mij?!) gefietst. Een aan te raden toeristen activiteit!!!

Van Bangkok naar Phuket gevlogen en meteen met een houten Longtailboot naar Ko Rache Yai. Zeik- en zeiknat na 1 1/2 uur (ipv 50 minuten) aangekomen. De zee was choppy en ik stond echt 'doodsangsten' uit.

We hebben fantastisch gesnorkeld en gedoken. Heel veel grote en agressieve Triggerfish, spotted boxfish, moreen, schildpad etc.......gezien.
Samen met Marcel en Ruby heb ik de Advanced cursus gedaan (we hadden heel erg veel regen, maar met duiken is dat niet erg....). Nu mogen we allemaal tot 40 meter diepte. De nachtduik uit de cursus was niet echt een succes. Wij hadden 4 lampen waarvan er drie het niet deden en dan is het toch wel echt donker in de zee onder water op 20 meter diepte ipv max. 10m zoals met ons vooraf was afgesproken.

We hebben onze nieuwe duikcomputers goed kunnen gebruiken en veel foto's en filmpjes gemaakt.(zie prijsvraag)

Prijsvraag: je ziet twee filmpjes. Wie kan (als eerste) vertellen welk dier je ziet.
Filmpje 1: ???????
Filmpje 2a: ???????

(filmpje 2b volgt binnen 14 dagen waarin, voor iedereen, duidelijk te zien is welk dier het is:-) Tevens zal de prijswinnaar op onze site een eervolle vermelding krijgen EN een prijs uit in Thailand ontvangen. Wel zal de gelukkige enig geduld moeten hebben want de prijsuitreiking zal pas eind december 2009 plaats vinden. Wouter.)


Wouter heeft ook alle tijd gehad om te lezen in zijn nieuwe boek, 'Anathem van N. Stephenson'. Dit boek weegt minstens 4 kilo en ik had gehoopt dat Wouter het boek uit zou hebben voordat we het eiland weer verlaten aangezien Air Aisia een 15 kg limiet heeft....!Maar helaas.......Wouter zoekt dus nog sponsors om het overgewicht te kunnen betalen!

Na een week hebben we het eiland verlaten (dit keer met een speedboot wat echter niet veel beter was) en zijn we via Bangkok naar Chang Mai gevlogen. (zie volgend reisverlag)

Hoop dat het met iedereen goed gaat.

Julie krijgen allemaal de hartelijke groeten van ons vieren!


Veel liefs,
Karin




  • 02 September 2009 - 08:22

    Paulien:

    video 1: cattlefish
    video 2: steenvis

    Goeie foto's en weer een heerlijk verslag om te lezen! Gaaf dat jullie beide nu advanced zijn!
    Ik zie uit naar het volgende verslag!
    Liefs Paulien

  • 02 September 2009 - 09:25

    Ville:

    supergezellig!

    1. Wat is dit?

    dit is een bang steenvis.

    2a. Wat is dit?

    dit is niets.

    Ok. Ik ben bereid om prijsen te nemen wanneer je terugkomt. danku. Veel plezier!

  • 02 September 2009 - 11:22

    Ingrid:

    Wat heerlijk al die avonturen ik zal blij zijn als jullie weer terug zijn in Nederland.Geniet voorlopig maar en dat doen jullie gelukkig.Volgens mij is film 1 een rog en film 2 wouter onder het zand?
    Leuke foto,s en vooral Rambo boven op de olifant.Ik kijk weer uit naar je volgend verslag.
    Liefs van je moeder en en natuurlijk je vader

  • 02 September 2009 - 11:51

    Pinokevinnie:

    1.een speedy gonzalez= thais-mexicaans snel schildpadje
    2.een visachtige
    Heerlijk een quiz. Ik hou van quizen.Vind jij quizen ook leuk Paulien?
    Volgende keer weer een quiz? Leuk.
    Ook het verhaal en de foto's zijn leuk, maar de quiz = geweldig.

  • 02 September 2009 - 12:59

    Henk.:

    Gelukkig heb ik goed opgelet bij de natuurkundelessen.Ik kan dus met grote zekerheid vertellen hoe dit dier heet, n.m.l. het toch wel overbekende en triviale "TNT-ontploffertje". De wetenschap ging er van uit dat het uitzichzelf was uitgestorven. Jullie hebben dus de allerlaatse gezien.
    Tjonge, jonge wat een belevenis.

  • 02 September 2009 - 13:01

    Henk:

    In filmpje 2 spot ik toch duidelijk de duim van Wouter, Jammer dat hij dat zo duidelijk in beeld heeft gebracht.

  • 02 September 2009 - 13:02

    Maarten En Femke:

    Video 1: snoeksprongvis

    Video 2: Stilliggende rivierkwal

    Die tweede is zowiezo al goed, aangezien kwallen natuurlijk massaal in een rivier voorkomen (hum, hum)

    Misschien een prijs voor de meest originele namen????

    Voor een troostprijs doe ik het ook hoor.

    groetjes,

    Maarten

  • 02 September 2009 - 15:13

    Anita:

    Hi op het eerste filmpje denk ik een rog weg te zien schieten en op het tweede filmpje lijkt er wel modder(vulkaanachtig) uit de grond te komen.
    Ziet er goed uit jongens allemaal.
    Als ik dat allemaal zie krijg ik zo'n zin in Thai food lekkerrrrr heet,
    pedis, zoals de echte indo zal zeggen. liefs Anita

  • 02 September 2009 - 20:46

    Cynthia:

    Hoi

    ..volgens mij ging er net wat mis met het plaatsen van berichtje..

    WOAHH!!..een zeepaardje!
    wow...ik zou bijna acuut mijn koffers pakken en er heen gaan!
    Mooi zeg! en ook die naaktslak.
    De rest is natuurlijk net zo leuk om te zien en lezen.

    ik ga voor filmpje 1 een pijlstaart inktvis..en vor filmpje 2 voor een octopus..

    ik vind wel dat er volgende keer een iets vastere hand mag komen (en roodfilter erop?!)

    leuk jullie weer even gesproken te hebben vandaag!

    Veel plezier verder in Laos,...

    liefs xxx cynthia

  • 03 September 2009 - 14:00

    Coby:

    zo te lezen hebben jullie weer heel wat beleefd en gedaan hardstikke mooi. was zeker wel gezelllie met z'n 4 ren. en de foto's zijn ook goed geslaagd. had wouter tijdens het duiken zijn zaklamp niet mee kunnen nemen?? ha ha nu liefjes geniet maar lekker er zijn vast een heleboel mensen die "jaloers"op jullie zijn. Ik lees dat mijn lieve neef(je) Rambo wel veel antimugspul heeft gebruikt. Een paar jaar geleden had iemand in 1 dag 3 spuitbussen gebruikt om mieren en sprinkhanen te "verdelgen"dat was in spanje, hij vond ze "eng'wat een sukkeltje he. Tot het volgende verslag xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Karin

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 20814

Voorgaande reizen:

14 Juli 2009 - 09 December 2009

Asia here we come...

Landen bezocht: