Jungle trekking - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu Jungle trekking - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu

Jungle trekking

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Karin

02 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo, daar ben ik weer. Nu op een computer waarvan het toetsenbord en internet het hopelijk beter doet!

Gisteravond zijn we terug gekomen van een korte trekking door de jungle. We hadden een tour geboekt en waren gelukkig met maar 6 mensen in totaal (vorige maand, hoogseizoen, zaten er in elke groep 35 personen...)
De eerste dag hebben we heel veel gewandeld, geklommen en geklauterd, door prachtige natuur en langs verschillende stammen (veelal mensen uit Birma). Naar een grot met vleermuizen en een zeer giftige en grote spin. Er zouden slangen zitten maar die hebben we niet gezien. Van onze groep is Wouter de enige (wel met al onze zaklampen) die de grot helemaal is ingelopen...(wat een held!)
Door de regen waren de 'paden' soms erg glad. Ik was blij met mijn schoenen (achteraf een zeer goede keus en koop geweest). Helaas is Ruby flink van het pad afgegleden en heeft daardoor waarschijnlijk een klein scheurtje in haar voet opgelopen. Erg vervelend voor haar. Ze heeft de tocht en de tour wel helemaal gelopen, erg knap!!!!!!Dit gebeurde ondanks verschillende vragen en aanmaningen van Marcel vooraf aan onze gids waarom hj een weg koos met van die glibberige paden en hij van de gids geen goede schoenen heeft gehad vooraf!.

Marcel heeft voor ons alle muggen verjaagd. In zijn eentje heeft hij in een kleine twee dagen een heel flesje Anti Mug met Deet verbruikt. Een echte Rambo!!!!

We hebben thee gedronken uit bamboebakjes bij de mensen in bamboehutjes. Het is echt onvoorstelbaar in wat voor hutjes de mensen wonen. Kwa interieuw hebben ze een leeg 'huis' met een keteltje, een vuurtje en een mat om te slapen. Ze zijn vreselijk gastvrij en lachen constant. De kinderen kennen een aantal engelse woorden die te pas en te onpas gebruikt worden. Met handen/voeten en een vrolijke glimlach (mij wel toevertrouwd) doen deze mensen alles voor je.

De avond en nacht hebben we doorgebracht in een heel klein dorpje (4 hutjes) bij een rivier (onze bad/douche/koud...)De tanden van de vrouwen die getrouwd zijn worden helemaal zwart gemaakt. Een teken van schoonheid. Persoonlijk vond ik het er niet erg schoon uitzien.
's avond hebben we een geluks-luchtballon opgelaten met een vuurtje erin. Door de warme lucht stijgt dit.
De nacht duurde erg lang op een houten bedje met een klamboe vol gaten en spinnen/muggen overal!Toch was het prachtig om een keer te doen en ik zou het zeker nog een keer willen.

De volgende dag op olifanten gereden. Wat een grote dieren zijn dat, en de huid, zo dik! Ook met een bamboevlot over de rivier gedreven om vervolgens naar "the Long-necks en Big-ears" te gaan. Hoe langer de nek, hoe mooier de vrouw, volgens dit geloof/het Boedisme. Het voelde een beetje als aapjes kijken. De mensen daarintegen vonden alles goed en prachtig. We hebben een paar sjaaljes gekocht, Hand made....
Ook hebben we white water rafting gedaan. Dit was wel spannend aangezien de rivier door de grote hoeveelheid regen (logisch regenseizoen) erg hoog stond. We zijn bijna in een grote stroomversnelling omgeslagen, maar gelukkig net niet (Door een goede actie van onze eigen Rambo). Weet nog steeds niet of ik dit nu echt leuk vond.
Na het Raften heerlijk gezwommen bij een waterval en toen op naar ons hotel/warme douche en een heerlijk bed.

Vrijdag gaan Marcel en Ruby weer naar Nederland en trekken wij door richting Laos.

Hopelijk tot snel!

Veel liefs van ons allemaal.............

• 02 September 2009 - 07:07

Vincent:

met raften is het wel een beetje de bedoeling om om te slaan, lekker paniek onder water. Hebben de vrouwen dan van die nekverlengende ringen? leuk om een paar mee te nemen of om te doen. misschien slaat het hier aan... trendsetters :-)
    O ja, allebei de filmpje lijken op roggen, hoewel de tweede film ook de befaamde ik-kan-heel-goed-op-een-bultige-steen-lijken-rog kan zijn. ben benieuwd

• 02 September 2009 - 08:12

Wendy En Menno:

Hoi Karin en Wouter,

Wat een leuk verhaal de bijnaam voor Marcel houden we erin (Rambo!!) veel plezier en Laos en we spreken elkaar gauw!

XXX

Wendy en Menno

• 02 September 2009 - 09:00

Elsenora:

Goed om weer zo'n gewelidig verhaal van jullie te lezen. Het klinkt super.. wat een geweldige lieve mensen he? Altijd lachen ze!
    Veel plezier ook in Laos.. daar is het ook erg fijn!
    Ik denk de 1e een stingray en de 2e een octopus????????????????Liefs van Elsenora

• 02 September 2009 - 11:24

Ruby:

ik ben echt jaloers
    dat Julie op Olifanten mochten rijden!!!!!!

• 02 September 2009 - 11:59

Pinokevinnie:

Mag ik hier ook mijn antwoorden van de quiz plaatsen? Krijg ik dan 2 prijzen? Laat maar...ik weet t antwoord al.

De kleuren lijken daar wel anders. Veel scherper en feller(mooier?!?). Is dat de camera of is dat echt zo?

• 02 September 2009 - 13:08

Maarten En Femke:

tjonge,

wat kunnen jullie zeuren zeg. Krijg je een luxe slaapplaats aangeboden met zeeën van ruimte, heerlijke authentieke matten en dito vloeren en dat is het weer niet goed. een beetje verwesterd zijn jullie wel zeg.

Nou ja, op dan maar weer naar een luxer oord.

veel plezier.

groetjes,

Maarten

• 02 September 2009 - 13:11

Henk:

Hallo Karin & Wouter,

Prachtige belevenissen en leuk beschreven verhalen.
    Maaaaar ook al is alles leuk, leuk, leuk, toch mis ook ik hier de gezellige achter de computerquiz.

• 02 September 2009 - 14:44

Marion:

He wat leuk weer van jullie te horen. Ik miste de verhalen al. Wat hebben jullie veel gedaan en gezien !! Geweldig. De school is al weer een paar weken aan de gang en ik kijk uit naar de herfstvakantie( nu al!!)
    Veel plezier in Laos, liefs van Marion

• 02 September 2009 - 15:20

Anita:

He ik lees net dat Vincent graag een wat langere nek zou willen. Wie weet staat het hem geweldig, dus ik zou maar een ringetje of 20 mee nemen. Wie weet is het zo wie zo wel wat voor een leerkracht een lange nek! Beter dan een dikke nek huh huh.
    Ik geloof niet dat het iets is voor knutseljuffen :),
    groeten Anita

• 03 September 2009 - 14:42

Lidy:

Lieve Wouter Karin.
    Wat een belevenissen weer voor jullie. Om jaloers op te worden, maar niet bij alle akties hoor.
    Lieve groetjes Lidy

• 04 September 2009 - 08:05

Ruby En Marcel:

We genieten van de rust!!
    Zitten nu in een hotel in Bangkok, vlakbij het vliegveld. Alles is goed gegaan en Rambo voelt zich weer wat beter. Gelukkig geen last gehad met vliegen van mijn mooie hockeyvoet.Ik heb de chopstick nog kunnen regelen op het vliegveld..

Wij gaan ff lekker wat eten en de stad in. We sms als we in Nederland zijn!! Succes met het boeken van de trip naar Laos en doe voorzichtig zonder ons :)

Veel liefs..
    Rambo en Jane

Ps. 1e film; TostiK haai
    2e film; lange teenpaardje.

Wij weten dat dit goed is dus we zien graag een paar(8) orginele houten noodle soep lepels tegemoet.

• 04 September 2009 - 15:42

Vader Gerard:

Ziet er allemaal bijzonder leuk uit, doe voorzichtig ik wil jullie graag allen heelhuids terughebben

• 09 September 2009 - 17:17

Michelle:

Hé Wouter en Karin,

Wat een avonturen allemaal. Leuk om via jullie site mee te kunnen leven. Sommige dingen zijn herkenbaar door ervaring, andere zijn een beeld bij te vormen door al jullie foto's. Zo te horen missen jullie Nederland nog niet echt. Geniet van deze bijzondere reis en van elkaar. Wij lezen graag weer waar jullie je bevinden!

groetjes, Michelle

• 10 September 2009 - 20:26

Marieke:

Ha lieve karin en wouter,
    Wat leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Helemaal van thailand; wat herkenbaar! Ook wij vonden de floating market verschrikkelijk (toeristisch) en de natuur en bergdorpjes in chang mai mooi. Alleen hebben wij die dorpjes gezien na een ritje met een open auto ipv zo bikkelen: groot respect hoor! Veel plezier met jullie vervolg weer. Liefs marieke

• 11 September 2009 - 19:19

Paul, Marianne, Kids:

Ha Woute en Karin,

Ken je ons nog? Wij zijn die Nederlanders waarmee je in de bus zat van Cameron Highlands naar KL. Niels die jullie de oren van je kop af zeurde. Leuk om je reisverslagen te lezen, doet ons terugdenken aan vorige jaren. Veel plezier in het mooie Laos.

groetjes,

Paul, Marianne, Niels en Sophie