Perhentian Islands en Kota Bharu. - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu Perhentian Islands en Kota Bharu. - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Wouter en Karin Bakker & Holvast - WaarBenJij.nu

Perhentian Islands en Kota Bharu.

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Karin

07 Augustus 2009 | Maleisië, Kota Bharu

Hallo allemaal,
Nu Karin een aantal maal een verhaaltje heeft geschreven is de beurt aan mij.
We zitten nu in Kota Bharu. Een plaats in het Noord-Oosten van Maleisie. Enkele dagen geleden zijn wij terug gekomen van de Perhentian Islands. Daar was het erg mooi duiken en snorkelen. Wel liet onze verblijfplaats de wensen te over.
Doordat wij elke keer in het weekend ergens heen reizen en het hoogseizoen is hebben wij behoorlijk moeite om ergens ' fatsoenlijk' onderdak te krijgen.

De badkamer was open en niet echt fris te noemen. Een keer zelfs een vleermuis boven de toilletpot tegen gekomen. Snel deur weer dichtgedaan en na een seconde of 10 weer open gedaan. Gelukkig de vleermuis was weg. Ook grote gekko (15 cm; niet erg) en kleine (7 cm) in kamer gehad.
En mijn snorkel is 's nachts aangevreten door een knaagdier. Bij gebruik lekte deze als een gieter en kon dus meteen weggegooid worden.

Omdat het eten bij ons 'resort' zo slecht was zijn we na een dag duiken op een ander strand gebleven. Daar met wijn (a E4,- p.s.) gedineerd. Rekening van E40,- De dag daarvoor nog samen voor E4,- gegeten en gedronken.

Het duiken was erg mooi. Ook een hele bijzonder wrakduik gemaakt. We zijn zelfs het wrak in gegaan. Ook was er door alle lucht die duikers in het verleden hebben uitgeblazen een luchtgat ontstaan. Dus konden wij 10m onderwater toch even onze hoofd in het droge steken (zie ook foto met roestige skelet van schip). Doordat er vele andere duikers waren, redelijke stroming was en ik een foto wilde maken van het achtersteven raakte ik mijn groepje kwijt. Na een half minuutje weer gevonden en na een verwittigende blik van de Dive Master konden wij weer verder.
Verder erg vervelend dat Karin haar hand in een zee-egel plantte. Nu, een paar dagen later, heeft zij er zo goed als geen last meer van.

Tijdens andere duik nog Black Tip Reef Shark gezien. Erg indrukwekkend hoe hij langs de groep zwom en in het blauw verdween (zie filmpje).
Ook vele andere vissen gezien (zie foto's).

De klamboe is trouwens een erg goede investering geweest. Alhoewel de impregnatie niks lijkt voor te stellen. (Had Vincent toch gelijk). Volgens het boekje horen de muggen bij aanraking met de klamboe dood neer te dwarrelen. In real-life is het toch anders. Zo zittn ze rustig op de klamboe en lijken ze nergens last van te hebben.

Nu dus in Kota Bharu. Een Islamitische stad waar geen bier te krijgen is, afgezien van de Chinese ' restaurants' (lees: eetgelegenheden).

In deze stad maken zij vliegers (Wau) en Batik (Batek). Iets dat wij morgen gaan bekijken zodat we daarna zo snel mogelijk uit deze stad kunnen vertrekjken naar de koele hooglanden genaamd 'Cameron Highlands'.

Volgende keer meer over het 'bierprobleem' en andere typische Maleisische zaken in "Maleisie in een Lychee schil"

Wouter.

• 07 Augustus 2009 - 16:38

Bastiaan:

Oh Holvast hoe krijg je het ook weer voor elkaar....een zeeegel!

• 07 Augustus 2009 - 17:01

Anita:

ha ha die Wouter op vakantie en dan zonder bier dat is afzien He!
    Dat zal pijnlijk zijn geweest die zeeegel Karin!
    Nog even en wij zijn weer bezig op de 8e.
    Tot het volgende verslag maar weer,
    liefs van Vanderknutsel
    (ben in België geweest)

• 07 Augustus 2009 - 17:30

Marion:

Hoi Wouter en Karin,
    Wat lijkt me dat een belevenis om daar te duiken en rond te kijken in zo'n wrak. he Karin volgens mij hou je van dieren: visjes aan je voeten, zeeëgel aan je hand.. Ik zou het daarbij laten. Hoop dat Wouter binnenkort weer kan genieten van een bietje. Heb je trouwens een leuke verjaardag gehad?
    groetjes Marion

• 07 Augustus 2009 - 18:41

Paulien:

Jullie weten dat je nog terug kan en je klas kunt gaan inrichten, he?
    Egeltje-prik is wat mij betreft veel cooler dan vleermuisje-vlieg of gekkootje-ga! Dus Karin, hopelijk is het volgende bericht weer van jouw hand. Al hoewel ik die duik video's nu wel gauw wil gaan bekijken!
    N-joy!

• 07 Augustus 2009 - 18:48

Paulien:

Eh welke duikvideo? Of bedoel je glijbaan-duik-video?